1) Platnosť všeobecných obchodných podmienok
- a) Všeobecné obchodné podmienky (ďalej tiež VOP) upravujú vzťah medzi spoločnosťou VAR-TEC,
s.r.o., ďalej len
„predávajúci“ a zákazníkmi firmy VAR-TEC, s.r.o., ďalej len „kupujúci“. - b) Tieto VOP platia v plnom rozsahu. Odchýlky sú platné a účinné len vtedy, pokiaľ sú písomne
potvrdené obidvoma stranami. - c) Odchýlky od Všeobecných obchodných podmienky si môžu predávajúci a kupujúci dohodnúť v Rámcovej zmluve (ďalej tiež RZ).
2) Zákazníci spoločnosti VAR-TEC, s.r.o.
- a) Zákazníkmi spoločnosti VAR-TEC, s.r.o. sú fyzické a právnické osoby s povolením podnikať
v oblastiach obchodného záujmu spoločnosti VAR-TEC, s.r.o. - b) Zákazníkmi spoločnosti VAR-TEC, s.r.o. v segmente „Elektronické zabezpečovacie systémy“ sú
montážne firmy s licenciou na inštalácie elektronických systémov (technická služba).
3) Ponuky
- a) Konkrétne ponuky vyhotovuje spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. zákazníkom na základe ich
požiadaviek. - b) Platnosť ponúk predávajúceho vyhotovených písomne trvá 7 dní odo dňa ich vystavenia, ak nie je
stanovené inak. Pri ponukách s platnosťou dlhšou ako 7 dní, si predávajúci vyhradzuje právo zmeny
cien. - c) Ostatné ponuky a ďalšie informácie sú registrovaným obchodným partnerom na základe ich súhlasu, zasielané tiež elektronicky.
4) Objednávky tovaru
Objednávku tovaru alebo služieb je možné uskutočniť nasledovným spôsobom:
- a) Osobne v sídle spoločnosti.
- b) Telefonicky (pevná linka): 055 / 622 70 82
- c) Telefonicky (mobilné čísla): 0911 651 816, 0911 651 812
Telefonické objednávky sú akceptované iba od stálych zákazníkov s možnosťou ich spätného
overenia. U nových zákazníkov sa vyžaduje objednávka inou formou s uvedením fakturačných údajov
aj zodpovednej osoby, ktorá zákazku zadáva vrátane jej kontaktných údajov. - d) e-mailom: vartec@vartec.sk
5) Uzavretím záväzného zmluvného vzťahu (Kúpnej zmluvy) medzi predávajúcim a kupujúcim sa rozumie:
- a) Objednávka kupujúceho potvrdená predávajúcim. Potvrdením objednávky sa rozumie aj
potvrdenie rovnakou formou, akou bola objednávka prijatá. - b) Prevzatie tovaru prostredníctvom poštovej zásielky alebo kuriéra,
- c) Potvrdenie a podpísanie faktúry (resp. dodacieho listu) kupujúcim pri osobnom odbere.
6) Kúpnou zmluvou sa rozumie faktúra vydaná spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o.:
V Kúpnej zmluve (faktúre) sú okrem údajov o predávajúcom uvedené:
- a) Identifikácia kupujúceho, obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené)
- b) Predmet Kúpnej zmluvy – názov, druh, množstvo a cena tovaru bez DPH, sadzba DPH a celková
cena tovaru. - c) Dátum vystavenia faktúry – daňového dokladu, dátum zdaniteľného plnenia a splatnosť faktúry.
7) Miestom plnenia predmetu Kúpnej zmluvy sa rozumie:
- a) Sídlo predávajúceho (Pekná 10, 040 01 Košice) pri osobnom odbere tovaru,
- b) Sídlo kupujúceho pri zásielkach.
- c) Iné miesto/adresa určené vzájomnou dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim.
8) Výdaj, zasielanie tovaru a dodacie termíny:
- a) Kupujúci si môže vyzdvihnúť objednaný tovar v sídle predávajúceho.
- b) Objednávky prijaté do 12:00 sú štandardne expedované predávajúcim v ten istý deň, objednávky
prijaté po 12:00 sa expedujú nasledujúci deň, resp. podľa aktuálnych možností predávajúceho a
želania kupujúceho. - c) Tovar je štandardne zasielaný kuriérom, D+1 (dodanie nasledujúci pracovný deň po dni podania).
- d) Dopravné náklady u zásielok nad 350,-€ bez DPH a do 15kg pri štandardnom spôsobe dopravy
neúčtujeme. U ostatných zásielok účtujeme dopravné a balné podľa sadzobníka:. - e) Pri nadrozmerných zásielkach a pri zásielkach nad 50kg účtujeme dopravu individuálne po
dohode s kupujúcim. - f) Riziko vzniku škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v momente prevzatia
tovaru kupujúcim. - g) Predávajúci si splnil povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním prepravcovi.
- h) V prípade pochybností o doručení tovaru, sa má za to, že tovar aj faktúra boli doručené tretí
pracovný deň po odoslaní. - i) V prípade neprevzatia zásielky budú náklady predávajúceho na dopravu pripočítané pri ďalšej zásielke kupujúcemu
- Orientačné sadzby prepravného bez DPH:
do 1 kg 3,40 EUR
do 5 kg 4,10 EUR
do 10 kg 4,90 EUR
do 20 kg 5,90 EUR
do 30 kg 6,40 EUR
do 50 kg 9,90 EUR
dobierka do 1000 EUR: + 1 EUR
dobierka do 3000 EUR: + 5 EUR
9) Ceny:
- a) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. vydáva a aktualizuje veľkoobchodný cenník určený pre
registrovaných obchodných partnerov – kupujúcich. - b) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny cien.
- c) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. nestanovuje ceny určené koncovým zákazníkom.
10) Platobné podmienky, spôsob platby a vlastnícke právo
- a) Splatnosť faktúry je vyznačená na faktúre – daňovom doklade
- b) Platba v hotovosti – tovar je uhradený v hotovosti do pokladne pri osobnom odbere tovaru v sídle
predávajúceho. - c) Platba kartou – tovar je uhradený cez platobný terminál pri osobnom odbere tovaru v sídle
predávajúceho. Za platbu kartou sa účtuje administratívny poplatok. - d) Platba dobierkou – tovar je uhradený v hotovosti (kartou) pri preberaní tovaru doručovateľovi.
- e) Platba na faktúru s uvedenou dobou splatnosti – tovar je uhradený pripísaním celej fakturovanej
sumy na účet predávajúceho najneskôr v deň splatnosti. - f) V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou do omeškania, môže predávajúci požadovať zmluvné
úroky z omeškania vo výške 0,05% za každý deň meškania. - g) V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou do omeškania, je predávajúci oprávnený pozastaviť
ďalšie dodávky tovaru. - h) Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až úplným a riadnym zaplatením kúpnej ceny
tovaru, t.j. v ceny uvedenej na vystavenej faktúre. V prípade, že kupujúci predá tovar tretím osobám,
je povinný zabezpečiť u tretích osôb možnosť aplikácie aktuálnych vlastníckych práv k tovaru a tretiu
osobu na toto vlastnícke právo a možnosť jeho aplikácie upozorniť.
11) Záručné podmienky
- a) Na predávaný tovar poskytuje spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. záruku po dobu 24 mesiacov (pokiaľ
nie je u konkrétneho výrobku stanovená záruka inak). Počas záruky má kupujúci právo na bezplatné
odstránenie poruchy na tovare a predĺženie záruky o čas, potrebný na vybavenie reklamácie. - b) Doba na vybavenie reklamácie je zákonom stanovená na 30 dní (podľa občianskeho zákonníka).
Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru, alebo expedovaním zo skladu s potvrdeným
dodacím listom. - c) Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o prípadnej chybe, alebo poruche na ktoré sa
vzťahuje záruka bez zbytočných odkladov. - d) Reklamovaný tovar je možné odovzdať priamo v sídle spoločnosti, doručiť poštou, alebo
kuriérom – vždy s popisom reklamovanej chyby alebo poruchy. - e) V prípade, že bude zistená iná chyba alebo porucha, na ktorú sa záruka nevzťahuje, budú
kupujúcemu účtované reálne náklady na opravu a prepravu tovaru po vzájomnej dohode. - f) Záruka sa nevzťahuje na chyby a poruchy spôsobené zaplavením, bleskom, poškodením pri
preprave, mechanickým poškodením, neodbornou obsluhou či inštaláciou, neodborným zásahom do
elektrickej alebo mechanickej časti zariadenia a prepätím. - g) Faktúra za dodaný tovar súčasne slúži ako záručný list.
12) Okolnosti vylučujúce zodpovednosť
- a) Okolnosti vylučujúce zodpovednosť predstavujú udalosti, ktoré predávajúci a kupujúci pri
starostlivosti, ktorú je možné od nich vyžadovať, nemôžu odvrátiť (napr. vojny, povstania, stávky,
rôzne opatrenia úradov, zmeny v legislatíve, prírodné udalosti), ďalej predávajúcim alebo kupujúcim
nezavinené oneskorené dodávky materiálu, energie a podobné udalosti vyššej moci, ktoré narušia
plnenie zmluvných povinností. - b) V prípade, že dôjde k udalostiam (vis major), ktoré nie je možné pri potvrdení objednávky
predvídať a ktoré spôsobia predávajúcemu prekážku v plnení jeho zmluvných povinností, je
predávajúci oprávnený posunúť lehotu plnenia na dobu, po ktorú táto prekážka trvala a o primeranú
dobu potrebnú k rozbehu svojej normálnej činnosti.
13) Vrátenie zakúpeného nového a nepoužitého tovaru:
- a) Kupujúcim je v odôvodnených prípadoch umožnené vrátiť zakúpený, nepoužitý a nerozbalený
tovar späť do 7 dní po dohode s predávajúcim. - b) Registrovaným obchodným partnerom s platnou rámcovou zmluvou je v odôvodnených
prípadoch umožnené vrátiť zakúpený, nepoužitý a nerozbalený tovar, resp. jeho časť späť za
nasledovných podmienok:
• v lehote do 14 dní od nákupu je možné vrátiť tovar v plnej cene,
• nad 14 dní od nákupu bude klientovi odpočítaných 10% z pôvodnej ceny nákupu,
• nad 30 dní bude po dohode určená individuálna zmluvná cena v závislosti od typu a množstva
tovaru.
14) Podmienky vrátenia tovaru:
- a) Tovar musí byť vrátený kompletný, v pôvodnom stave a vrátane originálneho obalu.
- b) Tovar ani obal nesmú byť akokoľvek poškodené.
- c) Tovar nesmie javiť známky používania ani opotrebovania.
- d) Miestom pre uplatnenie nároku vrátenia tovaru je sídlo predávajúceho.
15) Dobropis:
- a) Po fyzickom dodaní a kontrole tovaru bude kupujúcemu vystavený dobropis. Dobropis kupujúci
podpíše a potvrdenú kópiu doručí predávajúcemu. - b) Potvrdený dobropis bude prednostne uhradený formou vzájomného zápočtu, resp. úhradou na
účet kupujúceho. - c) Za vystavenie dobropisu si môže predávajúci účtovať administratívny poplatok vo výške 5 EUR.
16) Servisné podmienky:
- a) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. ponúka záručný aj pozáručný servis.
- b) Záručná oprava sa týka iba tovarov dodaných spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o., ktoré sú v záručnej
dobe. Oprava ani doprava sa v tomto prípade nefakturuje. - c) Pozáručná oprava sa týka iba tovarov dodaných spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o., ktoré sú po
záručnej dobe a porúch na ktorú sa záruka nevzťahuje. - d) Ceny pozáručných opráv sú účtované v závislosti od druhu poruchy a podľa reálnych nákladov
na opravu. Celková predpokladaná suma sa vzájomne odsúhlasuje pred opravou a k cene bude
pripočítané štandardné poštovné a balné. - e) Zariadenia na opravu podrobujeme testom funkčnosti. Pokiaľ nie je na zariadení zistená žiadna
porucha a oprava nebola potrebná, môže sa za test funkčnosti fakturovať čiastka v zmysle aktuálneho
cenníka + poštovné a balné. - f) Na opravu je poskytnutá záruka 6 mesiacov.
- g) Každá zákazka pre servis musí obsahovať sprievodný list s nasledovnými údajmi:
• kópia faktúry týkajúca sa zariadenia doručeného do servisu,
• adresa na ktorú má byť zariadenie po oprave/výmene vrátené,
• zodpovedná osoba, ktorá servisnú zákazku zadáva + kontaktný telefón,
• popis poruchy/chyby, resp. dôvod prečo sa vyžaduje servisný zásah.
17) Spracovanie osobných údajov: *
- a) Predávajúci zhromažďuje osobné údaje kupujúceho výlučne na plnenie svojich záväzkov voči
nemu pri vystavovaní dokladov a kontaktovaní v súvislosti s obchodnou činnosťou. Predávajúci
zodpovedá za to, že osobné údaje kupujúceho nebudú použité na iné účely a nebudú sprístupnené
tretím osobám okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru. - b) Predávajúci zhromažďuje osobné údaje kupujúceho v tomto rozsahu: názov firmy, fakturačná
adresa, adresa dodania, meno a priezvisko kontaktnej osoby, e-mailová adresa, kontaktné telefónne
číslo v rámci obchodno právneho vzťahu s kupujúcim v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane
osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov. - c) Kupujúci odoslaním objednávky a potvrdzuje svoj súhlas s týmito VOP a zároveň udeľuje súhlas
na spracovanie svojich osobných údajov v rozsahu podľa tohto ustanovenia.
18) Zapožičanie tovaru za obchodným účelom (prezentácie, odskúšanie a pod.):
- a) Zapožičanie tovaru je možné iba pre registrovaných partnerov, z podpísanou Rámcovou zmluvou
(RZ). - b) Štandardná doba zapožičaného tovaru je max. 14 dní, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
- c) Pri nedodržaní termínu vrátenia bude zápožička chápaná ako záväzná objednávka a predmet
zápožičky bude odberateľovi vyfakturovaný. - d) Pri poškodení, alebo pokuse o vrátenie nekompletného tovaru nebude možné zápožičku vrátiť.
Takáto zápožička bude chápaná ako záväzná objednávka a predmet zápožičky bude odberateľovi
vyfakturovaný. - e) Tovar musí byť vrátený kompletný, v pôvodnom stave a vrátane originálneho obalu.
- f) Tovar ani obal nesmú byť akokoľvek poškodené.
- g) Tovar nesmie javiť známky používania ani opotrebovania.
- h) Miestom pre vrátenia zápožičky je sídlo predávajúceho.
19) Použiteľné právo, záverečné ustanovenia:
- a) Pre tieto VOP a všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim platí právny poriadok
Slovenskej republiky. - b) V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP sú, alebo sa stanú z legislatívnych dôvodov
neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto ovplyvnená platnosť, účinnosť a
realizovateľnosť ostatných bodov týchto VOP. - c) Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných povinností, budú
prednostne riešené mimosúdnou cestou. V prípade súdneho sporu je príslušný obchodný súd v
lokalite predávajúceho. - d) Objednaním tovaru, alebo jeho prevzatím kupujúci potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito
VOP. - e) Tieto VOP vstupujú do platnosti dňa 01.septembra 2023. Rušia všetky predchádzajúce
obchodné ustanovenia a podmienky. - f) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny týchto VOP.
Košice, dňa 01.09.2023
* Poznámka:
VOP boli aktualizované dňa 30.01.2018, kedy vstúpil do platnosti Zákon o ochrane osobných údajov a
o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ku dňu jeho účinnosti (25.05.2018) bolo vydané
memorandum o ochrane osobných údajov, ktoré vysvetľuje zásady ochrany osobných údajov a je
súčasne s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami dostupné na webe www.vartec.sk.