Všeobecné obchodné podmienky (VOP) spoločnosti VAR-TEC, s.r.o.

1) Platnosť všeobecných obchodných podmienok

  • a) Všeobecné obchodné podmienky (ďalej tiež VOP) upravujú vzťah medzi spoločnosťou VAR-TEC,
    s.r.o., ďalej len
    „predávajúci“ a zákazníkmi firmy VAR-TEC, s.r.o., ďalej len „kupujúci“.
  • b) Tieto VOP platia v plnom rozsahu. Odchýlky sú platné a účinné len vtedy, pokiaľ sú písomne
    potvrdené obidvoma stranami.
  • c) Odchýlky od Všeobecných obchodných podmienky si môžu predávajúci a kupujúci dohodnúť v Rámcovej zmluve (ďalej tiež RZ).

2) Zákazníci spoločnosti VAR-TEC, s.r.o.

  • a) Zákazníkmi spoločnosti VAR-TEC, s.r.o. sú fyzické a právnické osoby s povolením podnikať
    v oblastiach obchodného záujmu spoločnosti VAR-TEC, s.r.o.
  • b) Zákazníkmi spoločnosti VAR-TEC, s.r.o. v segmente „Elektronické zabezpečovacie systémy“ sú
    montážne firmy s licenciou na inštalácie elektronických systémov (technická služba).

3) Ponuky

  • a) Konkrétne ponuky vyhotovuje spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. zákazníkom na základe ich
    požiadaviek.
  • b) Platnosť ponúk predávajúceho vyhotovených písomne trvá 7 dní odo dňa ich vystavenia, ak nie je
    stanovené inak. Pri ponukách s platnosťou dlhšou ako 7 dní, si predávajúci vyhradzuje právo zmeny
    cien.
  • c) Ostatné ponuky a ďalšie informácie sú registrovaným obchodným partnerom na základe ich súhlasu, zasielané tiež elektronicky.

4) Objednávky tovaru
Objednávku tovaru alebo služieb je možné uskutočniť nasledovným spôsobom:

  • a) Osobne v sídle spoločnosti.
  • b) Telefonicky (pevná linka): 055 / 622 70 82
  • c) Telefonicky (mobilné čísla): 0911 651 816, 0911 651 812
    Telefonické objednávky sú akceptované iba od stálych zákazníkov s možnosťou ich spätného
    overenia. U nových zákazníkov sa vyžaduje objednávka inou formou s uvedením fakturačných údajov
    aj zodpovednej osoby, ktorá zákazku zadáva vrátane jej kontaktných údajov.
  • d) e-mailom: vartec@vartec.sk

5) Uzavretím záväzného zmluvného vzťahu (Kúpnej zmluvy) medzi predávajúcim a kupujúcim sa rozumie:

  • a) Objednávka kupujúceho potvrdená predávajúcim. Potvrdením objednávky sa rozumie aj
    potvrdenie rovnakou formou, akou bola objednávka prijatá.
  • b) Prevzatie tovaru prostredníctvom poštovej zásielky alebo kuriéra,
  • c) Potvrdenie a podpísanie faktúry (resp. dodacieho listu) kupujúcim pri osobnom odbere.

6) Kúpnou zmluvou sa rozumie faktúra vydaná spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o.:
V Kúpnej zmluve (faktúre) sú okrem údajov o predávajúcom uvedené:

  • a) Identifikácia kupujúceho, obchodné meno, sídlo, IČO, DIČ, IČ DPH (ak je pridelené)
  • b) Predmet Kúpnej zmluvy – názov, druh, množstvo a cena tovaru bez DPH, sadzba DPH a celková
    cena tovaru.
  • c) Dátum vystavenia faktúry – daňového dokladu, dátum zdaniteľného plnenia a splatnosť faktúry.

7) Miestom plnenia predmetu Kúpnej zmluvy sa rozumie:

  • a) Sídlo predávajúceho (Pekná 10, 040 01 Košice) pri osobnom odbere tovaru,
  • b) Sídlo kupujúceho pri zásielkach.
  • c) Iné miesto/adresa určené vzájomnou dohodou medzi predávajúcim a kupujúcim.

8) Výdaj, zasielanie tovaru a dodacie termíny:

  • a) Kupujúci si môže vyzdvihnúť objednaný tovar v sídle predávajúceho.
  • b) Objednávky prijaté do 12:00 sú štandardne expedované predávajúcim v ten istý deň, objednávky
    prijaté po 12:00 sa expedujú nasledujúci deň, resp. podľa aktuálnych možností predávajúceho a
    želania kupujúceho.
  • c) Tovar je štandardne zasielaný kuriérom, D+1 (dodanie nasledujúci pracovný deň po dni podania).
  • d) Dopravné náklady u zásielok nad 350,-€ bez DPH a do 15kg pri štandardnom spôsobe dopravy
    neúčtujeme. U ostatných zásielok účtujeme dopravné a balné podľa sadzobníka:.
  • e) Pri nadrozmerných zásielkach a pri zásielkach nad 50kg účtujeme dopravu individuálne po
    dohode s kupujúcim.
  • f) Riziko vzniku škody na tovare prechádza z predávajúceho na kupujúceho v momente prevzatia
    tovaru kupujúcim.
  • g) Predávajúci si splnil povinnosť dodať tovar jeho odovzdaním prepravcovi.
  • h) V prípade pochybností o doručení tovaru, sa má za to, že tovar aj faktúra boli doručené tretí
    pracovný deň po odoslaní.
  • i) V prípade neprevzatia zásielky budú náklady predávajúceho na dopravu pripočítané pri ďalšej zásielke kupujúcemu
  • Orientačné sadzby prepravného bez DPH:
    do 1 kg 3,40 EUR
    do 5 kg 4,10 EUR
    do 10 kg 4,90 EUR
    do 20 kg 5,90 EUR
    do 30 kg 6,40 EUR
    do 50 kg 9,90 EUR
    dobierka do 1000 EUR: + 1 EUR
    dobierka do 3000 EUR: + 5 EUR

9) Ceny:

  • a) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. vydáva a aktualizuje veľkoobchodný cenník určený pre
    registrovaných obchodných partnerov – kupujúcich.
  • b) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny cien.
  • c) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. nestanovuje ceny určené koncovým zákazníkom.

10) Platobné podmienky, spôsob platby a vlastnícke právo

  • a) Splatnosť faktúry je vyznačená na faktúre – daňovom doklade
  • b) Platba v hotovosti – tovar je uhradený v hotovosti do pokladne pri osobnom odbere tovaru v sídle
    predávajúceho.
  • c) Platba kartou – tovar je uhradený cez platobný terminál pri osobnom odbere tovaru v sídle
    predávajúceho. Za platbu kartou sa účtuje administratívny poplatok.
  • d) Platba dobierkou – tovar je uhradený v hotovosti (kartou) pri preberaní tovaru doručovateľovi.
  • e) Platba na faktúru s uvedenou dobou splatnosti – tovar je uhradený pripísaním celej fakturovanej
    sumy na účet predávajúceho najneskôr v deň splatnosti.
  • f) V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou do omeškania, môže predávajúci požadovať zmluvné
    úroky z omeškania vo výške 0,05% za každý deň meškania.
  • g) V prípade, že sa kupujúci dostane s platbou do omeškania, je predávajúci oprávnený pozastaviť
    ďalšie dodávky tovaru.
  • h) Vlastnícke právo k tovaru nadobúda kupujúci až úplným a riadnym zaplatením kúpnej ceny
    tovaru, t.j. v ceny uvedenej na vystavenej faktúre. V prípade, že kupujúci predá tovar tretím osobám,
    je povinný zabezpečiť u tretích osôb možnosť aplikácie aktuálnych vlastníckych práv k tovaru a tretiu
    osobu na toto vlastnícke právo a možnosť jeho aplikácie upozorniť.

11) Záručné podmienky

  • a) Na predávaný tovar poskytuje spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. záruku po dobu 24 mesiacov (pokiaľ
    nie je u konkrétneho výrobku stanovená záruka inak). Počas záruky má kupujúci právo na bezplatné
    odstránenie poruchy na tovare a predĺženie záruky o čas, potrebný na vybavenie reklamácie.
  • b) Doba na vybavenie reklamácie je zákonom stanovená na 30 dní (podľa občianskeho zákonníka).
    Záručná doba začína plynúť dňom prevzatia tovaru, alebo expedovaním zo skladu s potvrdeným
    dodacím listom.
  • c) Kupujúci je povinný informovať predávajúceho o prípadnej chybe, alebo poruche na ktoré sa
    vzťahuje záruka bez zbytočných odkladov.
  • d) Reklamovaný tovar je možné odovzdať priamo v sídle spoločnosti, doručiť poštou, alebo
    kuriérom – vždy s popisom reklamovanej chyby alebo poruchy.
  • e) V prípade, že bude zistená iná chyba alebo porucha, na ktorú sa záruka nevzťahuje, budú
    kupujúcemu účtované reálne náklady na opravu a prepravu tovaru po vzájomnej dohode.
  • f) Záruka sa nevzťahuje na chyby a poruchy spôsobené zaplavením, bleskom, poškodením pri
    preprave, mechanickým poškodením, neodbornou obsluhou či inštaláciou, neodborným zásahom do
    elektrickej alebo mechanickej časti zariadenia a prepätím.
  • g) Faktúra za dodaný tovar súčasne slúži ako záručný list.

12) Okolnosti vylučujúce zodpovednosť

  • a) Okolnosti vylučujúce zodpovednosť predstavujú udalosti, ktoré predávajúci a kupujúci pri
    starostlivosti, ktorú je možné od nich vyžadovať, nemôžu odvrátiť (napr. vojny, povstania, stávky,
    rôzne opatrenia úradov, zmeny v legislatíve, prírodné udalosti), ďalej predávajúcim alebo kupujúcim
    nezavinené oneskorené dodávky materiálu, energie a podobné udalosti vyššej moci, ktoré narušia
    plnenie zmluvných povinností.
  • b) V prípade, že dôjde k udalostiam (vis major), ktoré nie je možné pri potvrdení objednávky
    predvídať a ktoré spôsobia predávajúcemu prekážku v plnení jeho zmluvných povinností, je
    predávajúci oprávnený posunúť lehotu plnenia na dobu, po ktorú táto prekážka trvala a o primeranú
    dobu potrebnú k rozbehu svojej normálnej činnosti.

13) Vrátenie zakúpeného nového a nepoužitého tovaru:

  • a) Kupujúcim je v odôvodnených prípadoch umožnené vrátiť zakúpený, nepoužitý a nerozbalený
    tovar späť do 7 dní po dohode s predávajúcim.
  • b) Registrovaným obchodným partnerom s platnou rámcovou zmluvou je v odôvodnených
    prípadoch umožnené vrátiť zakúpený, nepoužitý a nerozbalený tovar, resp. jeho časť späť za
    nasledovných podmienok:
    • v lehote do 14 dní od nákupu je možné vrátiť tovar v plnej cene,
    • nad 14 dní od nákupu bude klientovi odpočítaných 10% z pôvodnej ceny nákupu,
    • nad 30 dní bude po dohode určená individuálna zmluvná cena v závislosti od typu a množstva
    tovaru.

14) Podmienky vrátenia tovaru:

  • a) Tovar musí byť vrátený kompletný, v pôvodnom stave a vrátane originálneho obalu.
  • b) Tovar ani obal nesmú byť akokoľvek poškodené.
  • c) Tovar nesmie javiť známky používania ani opotrebovania.
  • d) Miestom pre uplatnenie nároku vrátenia tovaru je sídlo predávajúceho.

15) Dobropis:

  • a) Po fyzickom dodaní a kontrole tovaru bude kupujúcemu vystavený dobropis. Dobropis kupujúci
    podpíše a potvrdenú kópiu doručí predávajúcemu.
  • b) Potvrdený dobropis bude prednostne uhradený formou vzájomného zápočtu, resp. úhradou na
    účet kupujúceho.
  • c) Za vystavenie dobropisu si môže predávajúci účtovať administratívny poplatok vo výške 5 EUR.

16) Servisné podmienky:

  • a) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. ponúka záručný aj pozáručný servis.
  • b) Záručná oprava sa týka iba tovarov dodaných spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o., ktoré sú v záručnej
    dobe. Oprava ani doprava sa v tomto prípade nefakturuje.
  • c) Pozáručná oprava sa týka iba tovarov dodaných spoločnosťou VAR-TEC, s.r.o., ktoré sú po
    záručnej dobe a porúch na ktorú sa záruka nevzťahuje.
  • d) Ceny pozáručných opráv sú účtované v závislosti od druhu poruchy a podľa reálnych nákladov
    na opravu. Celková predpokladaná suma sa vzájomne odsúhlasuje pred opravou a k cene bude
    pripočítané štandardné poštovné a balné.
  • e) Zariadenia na opravu podrobujeme testom funkčnosti. Pokiaľ nie je na zariadení zistená žiadna
    porucha a oprava nebola potrebná, môže sa za test funkčnosti fakturovať čiastka v zmysle aktuálneho
    cenníka + poštovné a balné.
  • f) Na opravu je poskytnutá záruka 6 mesiacov.
  • g) Každá zákazka pre servis musí obsahovať sprievodný list s nasledovnými údajmi:
    • kópia faktúry týkajúca sa zariadenia doručeného do servisu,
    • adresa na ktorú má byť zariadenie po oprave/výmene vrátené,
    • zodpovedná osoba, ktorá servisnú zákazku zadáva + kontaktný telefón,
    • popis poruchy/chyby, resp. dôvod prečo sa vyžaduje servisný zásah.

17) Spracovanie osobných údajov: *

  • a) Predávajúci zhromažďuje osobné údaje kupujúceho výlučne na plnenie svojich záväzkov voči
    nemu pri vystavovaní dokladov a kontaktovaní v súvislosti s obchodnou činnosťou. Predávajúci
    zodpovedá za to, že osobné údaje kupujúceho nebudú použité na iné účely a nebudú sprístupnené
    tretím osobám okrem rozsahu potrebného na doručenie tovaru.
  • b) Predávajúci zhromažďuje osobné údaje kupujúceho v tomto rozsahu: názov firmy, fakturačná
    adresa, adresa dodania, meno a priezvisko kontaktnej osoby, e-mailová adresa, kontaktné telefónne
    číslo v rámci obchodno právneho vzťahu s kupujúcim v zmysle zákona č. 18/2018 Z.z. o ochrane
    osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.
  • c) Kupujúci odoslaním objednávky a potvrdzuje svoj súhlas s týmito VOP a zároveň udeľuje súhlas
    na spracovanie svojich osobných údajov v rozsahu podľa tohto ustanovenia.

18) Zapožičanie tovaru za obchodným účelom (prezentácie, odskúšanie a pod.):

  • a) Zapožičanie tovaru je možné iba pre registrovaných partnerov, z podpísanou Rámcovou zmluvou
    (RZ).
  • b) Štandardná doba zapožičaného tovaru je max. 14 dní, pokiaľ sa strany nedohodnú inak.
  • c) Pri nedodržaní termínu vrátenia bude zápožička chápaná ako záväzná objednávka a predmet
    zápožičky bude odberateľovi vyfakturovaný.
  • d) Pri poškodení, alebo pokuse o vrátenie nekompletného tovaru nebude možné zápožičku vrátiť.
    Takáto zápožička bude chápaná ako záväzná objednávka a predmet zápožičky bude odberateľovi
    vyfakturovaný.
  • e) Tovar musí byť vrátený kompletný, v pôvodnom stave a vrátane originálneho obalu.
  • f) Tovar ani obal nesmú byť akokoľvek poškodené.
  • g) Tovar nesmie javiť známky používania ani opotrebovania.
  • h) Miestom pre vrátenia zápožičky je sídlo predávajúceho.

19) Použiteľné právo, záverečné ustanovenia:

  • a) Pre tieto VOP a všetky právne vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim platí právny poriadok
    Slovenskej republiky.
  • b) V prípade, že niektoré ustanovenia týchto VOP sú, alebo sa stanú z legislatívnych dôvodov
    neplatnými, neúčinnými alebo nerealizovateľnými, nebude týmto ovplyvnená platnosť, účinnosť a
    realizovateľnosť ostatných bodov týchto VOP.
  • c) Spory, ktoré môžu vzniknúť medzi zmluvnými stranami pri plnení zmluvných povinností, budú
    prednostne riešené mimosúdnou cestou. V prípade súdneho sporu je príslušný obchodný súd v
    lokalite predávajúceho.
  • d) Objednaním tovaru, alebo jeho prevzatím kupujúci potvrdzuje svoj bezvýhradný súhlas s týmito
    VOP.
  • e) Tieto VOP vstupujú do platnosti dňa 01.septembra 2023. Rušia všetky predchádzajúce
    obchodné ustanovenia a podmienky.
  • f) Spoločnosť VAR-TEC, s.r.o. si vyhradzuje právo zmeny týchto VOP.
    Košice, dňa 01.09.2023
    * Poznámka:
    VOP boli aktualizované dňa 30.01.2018, kedy vstúpil do platnosti Zákon o ochrane osobných údajov a
    o zmene a doplnení niektorých zákonov. Ku dňu jeho účinnosti (25.05.2018) bolo vydané
    memorandum o ochrane osobných údajov, ktoré vysvetľuje zásady ochrany osobných údajov a je
    súčasne s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami dostupné na webe www.vartec.sk.